Nieuw binnen OZOverbindzorg + drie gebruikerstips!
OZOverbindzorg wordt continue doorontwikkeld en de gebruikers doen steeds meer ervaring op met het platform. Lees hier de laatste ontwikkelingen én tips die het gebruik van OZOverbindzorg nog eenvoudiger maken.
Nieuwe projectleider bij OZOverbindzorg: Karin Brinkhof
Hoi! Mijn naam is Karin Brinkhof, projectleider bij OZOverbindzorg, en sinds februari 2021 heb ik de regio Rivierenland van mijn collega Kevin van Elst overgenomen. Ik ben al in vele regio’s betrokken geweest bij de opstart en implementatie van OZOverbindzorg en ik heb erg veel zin om samen met jullie OZOverbindzorg tot een nog groter succes te maken in de regio! Ik ben te bereiken via karinbrinkhof@ozoverbindzorg.nl of via telefoonnummer 06-28678668.
Daarnaast is onze helpdesk uitgebreid, dat betekent dat alle vragen naar de helpdesk gestuurd kunnen worden. Zij zijn in vele gevallen beter bereikbaar dan onze projectleiders/-medewerkers, dus voor een snelle afhandeling is het wenselijk dat er contact wordt opgenomen met de helpdesk. Ze zijn iedere werkdag bereikbaar van 9-17 uur via e-mail helpdesk@ozoverbindzorg.nl of via telefoonnummer 088-6030800.
OZOverbindzorg ook op app in telefoon te openen
Wil je OZO eenvoudig openen en zichtbaar krijgen op je telefoon? Daarvoor kun je een snelkoppeling maken van OZOverbindzorg op je telefoon of tablet. Daarmee lijkt het op een app en kan je via je startscherm gemakkelijk gebruik maken van het platform. Kijk onderstaande instructievideo om te zien hoe je dit doet:
– Instructie voor Android
– Instructie voor Apple
Videobellen in OZO
Er is een nieuwe functie in OZOverbindzorg beschikbaar voor alle gebruikers, namelijk videobellen. Via de knop afspraken/videobellen kan je een videobelafspraak aanmaken met de desbetreffende personen in het netwerk van de cliënt of met de cliënt zelf. Videobellen via OZOverbindzorg is veilig en je hoeft er niks voor te downloaden. Meer informatie nodig? Vraag het gerust aan Karin!
Drie tips voor het gebruik van OZOverbindzorg!
1. Bij invoegen van een cliënt eerst de modules aanvinken voordat je het netwerk kunt toevoegen/aanvinken
Praktische gebruikerstip: wanneer je een cliënt invoert, denk er dan aan om een module aan te vinken in het cliëntenprofiel. Zo zorg je dat je professionals kan toevoegen aan het netwerk. Modules zijn geen diagnoses, maar functies die je open zet binnen het systeem.
2. Spambox
De toegangsmail aan de mantelzorger/patiënt komt regelmatig in de spambox terecht. Attendeer de patiënt/mantelzorger hierop zodat zij toestemming kunnen geven en er vlot gecommuniceerd kan worden!
3. Inschrijven en uitschrijven: tips voor de wijkverpleging!
Cliënten inschrijven
- Zorg dat OZOverbindzorg altijd besproken wordt bij de intake, maak OZOverbindzorg onderdeel van je intakelijstje.
- Het in kaart brengen van het netwerk van de cliënt hoeft niet perse door de wijkverpleegkundige gedaan te worden.
- Een EVV’er kan hier ook een rol in spelen, zij komen vaker bij de cliënt, kennen de cliënt vaak ook beter en kunnen het gesprek ook aangaan.
- Als ondersteunende middelen kunnen hierbij het inschrijfformulier en de algemene informatiebrief gebruikt worden, beide zijn te vinden via www.ozoverbindzorg.nl/downloads.
Cliënten uitschrijven
Wat te doen bij:
- Cliënt overleden:
- Stuur het netwerk een bericht dat de cliënt uitgeschreven gaat worden, dit geeft iedereen de gelegenheid om berichten op te slaan (wanneer dit nog niet is gedaan);
- De persoonlijke relatie kan nog een week in het netwerk van de cliënt, hierna zal de persoonlijke relatie automatisch geblokkeerd worden;
- Schrijf na een paar dagen de cliënt uit.
- Cliënt gaat over naar een andere organisatie waar OZOverbindzorg wordt gebruikt:
- Koppel de nieuwe organisatie met de juiste contactpersoon;
- Stuur de nieuwe organisatie een bericht dat ze zijn toegevoegd aan het netwerk;
- Verwijder je eigen organisatie uit het netwerk van de cliënt, schrijf de cliënt niet uit.
- Cliënt gaat over naar een andere organisatie waar géén OZOverbindzorg wordt gebruikt:
- Overleg met het netwerk en cliënt of ze willen blijven communiceren ondanks dat jullie geen zorg meer leveren;
- Wanneer OZO moet blijven bestaan: verwijder je eigen organisatie uit netwerk;
- Wanneer OZO mag vervallen: schrijf de cliënt uit;
- Daarnaast is het belangrijk dat het uitschrijven of overschrijven van de cliënt op de standaardlijst komt te staan bij het uit zorg gaan van de cliënt.
Lees hier alle informatie over OZOverbindzorg in Rivierenland.