Naar nieuws

Gebruikerstips voor OZOverbindzorg

1 oktober 2021

Wil jij met nog meer plezier OZOverbindzorg gebruiken? Wij maken het je graag nog wat makkelijker zodat je nog meer tijd bespaart. We verzamelden een aantal praktische tips van andere zorgverleners. Doen helpt je om beter te onthouden. Alleen, of met je collega’s of netwerk. Doe er je voordeel mee!

  • Stuur geen OZO bericht met uitsluitend teksten als ‘Dank je’, ‘Oké’ of ‘Ga ik doen’. Wil je weten of het bericht is gelezen? Dit vind je bij het bericht onder de knop verzendlijst (zie screenshot). Je mag er dan vanuit gaan dat het ook wordt opgepakt.
(klik voor een vergroting)
  • Zet je vraag bovenaan in het bericht of vermeld dat er geen vraag is. Dan is het ’ter info’.
  • Bedenk vooraf goed naar wie je het bericht stuurt. Stuur je het bericht naar meerdere zorgverleners? Schrijf kort op van wie je wat verwacht, wat je vraag is voor wie en wie je bijvoorbeeld meeneemt in de ‘cc’.
  • Ontvang je toch onnodig bericht of lees je onnodige informatie? Spreek elkaar hierop aan! Alleen dan wordt het gebruik van OZO steeds efficiënter.
  • Schrijf kort en kernachtig.
  • Instrueer mantelzorgers/cliënten goed over de gebruikswijze van OZO. Je kunt bij de helpdesk eventueel informatiekaarten aanvragen die je kunt delen met de mantelzorgers/cliënten.
  • Reageren doe je in maximaal 2 werkdagen. Bij spoed: bellen!
  • Zoek je een betrokken zorgverlener? Dat gaat eenvoudig via de zoekfunctionaliteit (zie screenshot: helemaal onderaan kun je zoeken op professional, team of functie).
(klik voor een vergroting)
  • Cliënt overleden of uit zorg? Nieuwe zorgverleners betrokken? Nieuwe collega’s in je team? Zorg dat OZO actueel blijft en plan een opschoonactie!
  • Nieuwe collega’s in het team of opfrissing nodig? Woon een interactief webinar van OZO bij. Wist je dat de webinars voor verzorgenden en verpleegkundigen geaccrediteerd zijn?
  • Of kijk naar de veel gestelde vragen en instructiefilmpjes op de website van OZO.
  • Daarnaast heeft OZO nu een chat, zie het blauwe bolletje onder in het scherm in het systeem. Hier kunnen gebruikers direct met OZO chatten wanneer er vragen zijn. Wij reageren direct en kunnen ook zien op welke pagina je je bevindt, zo kunnen we sneller helpen.

Lees meer tips en informatie op deze pagina over OZOverbindzorg.