Naar nieuws

Gebruikerstips OZOverbindzorg

24 februari 2022

De beste tips krijg je vanuit de gebruikers van OZOverbindzorg. Daarom hieronder weer een nieuw lijstje met tips om OZOverbindzorg nog handiger te gebruiken. Doe er je voordeel mee!

  • Cliënt overleden of uit zorg? Nieuwe zorgverleners betrokken? Nieuwe collega’s in je team? Zet OZOverbindzorg op standaardlijstjes, zowel bij de intake als bij overlijden. Zo zorg je dat OZO actueel blijft. Plan tussendoor ook eens een opschoonactie.
  • Papierenfolders met uitleg over OZOverbindzorg voor de patiënt nodig? Vraag ze op bij de helpdesk van OZOverbindzorg en ze sturen ze je toe.
  • Professionals kunnen trainingen en webinars over OZOverbindzorg op een zelf gekozen moment volgen. Ze worden namelijk niet (allemaal) meer op specifieke data gegeven maar on demand. Je kunt je dus aanmelden en waar mogelijk direct kijken via www.ozoverbindzorg.nl/webinars.
  • Word je toch nog gebeld over iets dat juist via OZOverbindzorg kan? Spreek elkaar hierop aan!
  • Uitvoeringsverzoek in OZOverbindzorg is nu ook digitaal in te voeren, zie filmpje: Hoe verstuur ik een uitvoeringsverzoek?.

Een wat langere tip voor het opschonen van je postvak:

Bij sommige cliënten zul je veel openstaande berichten in het postvak hebben, dan kan het handig zijn om het postvak op te schonen. Je postvak in OZOverbindzorg kan worden opgeschoond door oude berichten te archiveren. Deze berichten worden dan niet meer weergegeven in het postvak waardoor je meer overzicht hebt.
Archiveren doe je als volgt:

  • Open het bericht en klik op de drie puntjes achter de titel
  • Klik op ‘Archiveer bericht’

Meer praktische vragen? Neem contact op met de helpdesk van OZOverbindzorg via: 088 60 30 800 of helpdesk@ozoverbindzorg.nl. Ze zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag, 9.00-17.00 uur.